Raport de activitate EXPERIMENTE
Clasa IB
Prof.. POPOIU EMILIA,
DASCALU ELENA
Data: 03.03.2017
Disciplina: Stiinte
Tema: Energye for
life
Subtema: Aerul
Tipul
activitatii:
investigare prin experimente
Descrierea
sumară a activității:
Etape:
1.Captarea
atentiei
Brainstorming: Spuneti tot ce stiti despre
aer!
2.Anuntarea
temei si a obiectivelor:
Aerul –
investigatie prin experimente
Elevii
vor fi capabili:
-
sa utilizeze instrumentele si substantele din laboratorul de chimie;
-
sa descopere existenta aerului;
-
sa identifice proprietatile si gazele componente ale aerului;
- sa integreze descoperirile facute in
diferite situatii din viata reala;
-sa recunoasca rolul aerului in
dezvoltarea plantelor;
-
sa explice necesitatea prevenirii
poluarii aerului.
4.Dirijarea
invatarii:
Experimente:
a)Evantaiul – existenta
aerului
b)Cum se umfla
un balon fara sa suflam? – proprietatile aerului
c)Plutirea
balonului pe apa – proprietatile
aerului
d)Efervescenta- utilizarea
aerului in diverse domenii
e)Dioxidul de
carbon nu intretine arderea si nici viata–
f)Servetelul
uscat –
presiunea aerului
g)Cum
functioneaza paiul – presiunea
aerului
h)Dezvoltarea
plantelor -
In
timpul experimentelor elevii utilizeaza substantele si ustensilele de laborator
conform indrumarilor date, observa aerul si reactiile substantelor, identifica
proprietatile si importanta aerului
pentru viata , explica si argumenteaza descoperirile facute, completeaza fisa
de observare.
Rezultate
obținute:
-
realizarea
experimentelor;
-
identificarea
proprietatilor aerului prin experimente;
-
descoperirea gazelor componente, utilizarilor si importantei prevenirii poluarii aerului prin
investigatie;
-
utilizarea
unor tehnici eficiente de comunicare;
-
stimularea
interesului pentru cercetare;
Grup țintă: elevii clasei
IB, parinti, cadre didactice
Resurse: umane – elevi,
parinti, cadre didactic
Materiale – PC, videoproiector,
aparat foto, markere, pixuri, fise de
observare, eprubete, baloane, substante, lumanare, servetele, pai, pipete, ligurite
de plastic, vase cu apa.
Impact:
-
constientizarea
participantilor asupra rolului important pe care il are aerul in viata lor;
-
stimularea
interesului pentru invatarea eficienta prin experimente;
-
stimularea
motivatiei de a desfasura cat mai multe lectii de stiinte in laboratorul
scolii.
-
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu