luni, 19 iunie 2017

RAPORT DE ACTIVITATE ENERGYE FOR LIFE

                      Raport de activitate EXPERIMENTE
Clasa IB
Prof.. POPOIU EMILIA, DASCALU ELENA
Data: 03.03.2017
Disciplina: Stiinte
Tema: Energye for life
Subtema: Aerul
Tipul activitatii: investigare prin experimente
Descrierea sumară a activității:
Etape:
1.Captarea atentiei
   Brainstorming: Spuneti tot ce stiti despre aer!
2.Anuntarea temei si a obiectivelor:
Aerul – investigatie prin experimente
Elevii vor fi capabili:
- sa utilizeze instrumentele si substantele din laboratorul de chimie;
- sa descopere existenta aerului;
- sa identifice proprietatile si gazele componente ale aerului;
- sa integreze descoperirile facute in diferite situatii din viata reala;
-sa recunoasca rolul aerului in dezvoltarea plantelor;                                                    
- sa explice necesitatea  prevenirii poluarii aerului.

4.Dirijarea invatarii:
Experimente:
a)Evantaiul – existenta aerului
b)Cum se umfla un balon fara sa suflam? – proprietatile aerului
c)Plutirea balonului pe apa – proprietatile aerului
d)Efervescenta- utilizarea aerului in diverse domenii
e)Dioxidul de carbon nu intretine arderea si nici viata–
f)Servetelul uscat – presiunea aerului
g)Cum functioneaza paiul – presiunea aerului
h)Dezvoltarea plantelor  -
In timpul experimentelor elevii utilizeaza substantele si ustensilele de laborator conform indrumarilor date, observa aerul si reactiile substantelor, identifica proprietatile si importanta  aerului pentru viata , explica si argumenteaza descoperirile facute, completeaza fisa de observare.
Rezultate obținute:
-          realizarea experimentelor;
-          identificarea proprietatilor aerului prin experimente;
-          descoperirea  gazelor componente, utilizarilor si  importantei prevenirii poluarii aerului prin investigatie;
-          utilizarea unor tehnici eficiente de comunicare;
-          stimularea interesului pentru cercetare;
Grup țintă: elevii clasei IB, parinti, cadre didactice
Resurse: umane – elevi, parinti, cadre didactic
               Materiale – PC, videoproiector, aparat foto,  markere, pixuri, fise de observare, eprubete, baloane, substante, lumanare, servetele, pai, pipete, ligurite de plastic, vase cu apa.
Impact:
-          constientizarea participantilor asupra rolului important pe care il are aerul in viata lor;
-          stimularea interesului pentru invatarea eficienta prin experimente;
-          stimularea motivatiei de a desfasura cat mai multe lectii de stiinte in laboratorul scolii.

















-           






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu